Conversie marketing

Uw webshop promoten op de zoekmachines zorgt voor zichtbaarheid, een grotere merkbekendheid en branding. Er komen geïnteresseerde bezoekers en dus stijgt het aantal verkopen. Maar een goede marketingstrategie houdt niet op bij het aantrekken van geïnteresseerde bezoekers. Dat is namelijk nog maar stap 1.

Uw bezoekers moeten vervolgens worden gemotiveerd om een bepaalde actie te ondernemen in uw webshop. Een actie kan een aankoop zijn, het invullen van een formulier of het inschrijven op een nieuwsbrief of e-maillijst. Iedere keer als een dergelijk beoogd doel wordt gehaald spreken we van een conversie. Bij conversie marketing, of conversie optimalisatie, draait het om verhoging en vervolgens maximalisering van het conversies in uw webshop.

Conversie marketing bestaat uit twee belangrijke aspecten:
Website usability
Website analytics

Om uw webshop echt te laten werken moet u nagaan waarom een bezoeker voortijdig wegklikt. Waarom hij halverwege het aankooptraject opgeeft. Of waarom hij de weg naar inschrijving op uw nieuwsbrief niet kan vinden. Conversie marketing onderzoekt de usability of gebruiksvriendelijkheid van een website, voert testen uit en optimaliseert. Daardoor gaat het aantal conversies omhoog. En wordt het maximum uit de webshop gehaald.
Afhankelijk van uw behoeften als klant zal een oplossing voorgesteld worden. Het inzetten van de Google Website Optimizer, de tool van Google die verschillende pagina's van uw website test en de best converterende versie aanduidt, kan aangevuld worden met expert- en gebruikerstesten. Ook voor website analytics zijn verschillende oplossingen en trajecten mogelijk.

 


Member of W3C Sites dot com Valid XHTML 1.0 Transitional Valide CSS! This website is ACAP-enabled Magento Blog
© LaucaConsultancy 2017